Quiche cu ciuperci, pui si ceapa

Nici nu mai stiu ce m-a apucat cu aceasta “placinta” si de unde mi-a venit ideea initial si din ce citisem pe internet despre pregatirea ei, nici nu m-as mai fi incumetat, noroc cu Bunny, pe site-ul careia am gasit reteta cea mai potrivita pentru mine – adica explicata clar.

Bineinteles ca mi-am bagat codita, nici nu se putea altfel, prin asta intelegand ca am mai modificat unele cantitati.

Rezultatul se poate vedea in poze, dar va mai pot spune si ca nu a mai ramas frimitura de placintica.


Pentru 6 persoane
Pregatire: 30’ (+ 1 ora de repaos)
Coacere: 30’

Ingrediente:

Aluat

  • 250 g faina
  • 125 g unt
  • 1 ou
  • 1 lg. apa rece
  • 1 lgt. sare

Umplutura:

  • 200 g ciuperci
  • ½ piept de pui/1 pulpa de pui
  • 4 oua
  • 150 g smantana
  • 150 g cascaval ras
  • 1 ceapa
  • 3-4 lg. ulei de masline
  • sare
  • piper
  • nucsoara

In cazul in care se va folosi aluat cumparat, timpii de pregatire vor fi urmatorii:
Pregatire: 25’
Coacere: 30’

Aluat

Se poate folosi si aluat din comert (foietaj).

Se amesteca bine toate ingredientele pana la formarea unui aluat legat.
Amestecul obtinut se da la frigider o ora.

Carnea de pui se pune in apa ce clocoteste, se fierbe 15’, se scoate, se spala si se taie cubulete.
Se curata, se spala si se taie felii ciupercile.

Ceapa se curata, se spala si se toaca marunt.

Se pun la calit, in uleiul de masline, ceapa, puiul si ciupercile.

Se amesteca 1’, apoi se lasa sa sece zeama de la ciuperci, amestecandu-se numai din cand in cand. Se sareaza si se pipereaza dupa gust.

Cand a secat apa, se vasul de pe foc si se lasa sa se racoreasca.
Se bat ouale cu smantana, se sareaza, se adauga un praf de nucsoara.


Se scoate aluatul din frigider si se intinde o foaie subtire, de ≈ 5 mm, care se pune intr-o tava cu ø 26-28 cm, tapetata cu hartie de copt.

In locul hartiei de copt, aluatul se poate coace in tava unsa cu unt si tapetata cu faina.


Se presara ½ din cantitatea de cascaval ras, se adauga compozitia de pui cu ciuperci, iar deasupra se toarna  amestecul de ou cu smantana.

Se adauga si restul de cascaval ras, presarandu-l peste compozitie si se da la cuptor, la 180˚ C, pentru 30’.


Se serveste cald.

Pofta buna!

About Retzetar de... fericire

Despre lucruri lumesti care ne fac viata frumoasa.

Posted on 27 January, 2010, in √ Bucatariile lumii, Bucataria franceza, FEL PRINCIPAL and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 12 Comments.

  1. pfaiaiaia ce bine arata🙂 nu pot sa cred!… de unde atata timp liber de “gateala”? oricum par atat de super retetele tale… Blogroll se cheama, ca altfel trebuie sa imi caut posturile cu comentarii ca sa gasesc link-ul🙂

  2. Pai… citeste “De ce?”.
    Ai sa vezi de unde atata timp de gateala.

    Intre timp, iti mai pot spune ca, desi imi place sa gatesc, as vrea sa am mai putin timp la dispozitie. O sa intelegi tu…

    Ma bucur ca iti plac retetele, incerc sa le explic cat mai bine, de bucatareala m-am apucat serios acum vreo 6 ani, cand am ajuns la facultate, de nevoie, mai mult decat de voie. Si, pana sa am internet, am invatat sa gatesc prin mesaje cu maica-mea si de la o prietena.

    Inteleg deci, ca exista persoane care nu stiu sa faca o supa, cat de simpla ar fi ea. Pentru ca, nu demult, eram acolo.

  3. penultima poza m-a omorat!
    amin!😆

  4. Eu stiu sa fac supa. Supa instant.🙂

  5. Haide “grapefruits”, stiu ca poti.
    Ne strangem cu toatele, fac eu pe bucatarul sef si iese iar😉.

    Am uitat sa spun: Amin!

    Adrian, bravo! Eu nici de-aia nu stiam sa fac. Norocul meu ca scria pe plic. Nicio problema, mai mananc si-acum supa instant (desi prefer o conserva)… pe munte🙂.

  6. cand am intrat la facultate nu stiam nici macar sa imi fac cartofi prajiti :)) fara luma! intre timp s-au mai schimbat lucruri… dar, sincer, prefer sa mi se gateasca… daca gatesc eu, e clar ca vreau sa impresionez…🙂
    important e ca pot si ca nu o scrantesc cand ma apuc…:)

  7. BBC radio one! cel mai tare post de radio.🙂
    Urmaresc si eu topurile lor si promoveaza muzica foarte buna.

  8. Super Rox!
    Cred ca nu m-am gandit asa niciodata la asta, dar probabil ca, in mare, cam asta e principiul pe care merg si eu. Daca inca nu s-a inteles asta, prin faptul ca m-am apucat serios de gatit, inteleg ca atunci am si invatat sa gatesc, istoria mea in domeniu fiind reprezentata de o musaca – cu ajutor si bucatitul unui pui.

    Daniel: Eu ascult stirile, incerc sa nu imi pierd putinul accent, daca l-am avut vreodata.

  9. Draga mea, sa va fie de bine! Imi place cum ti-a iesit tarta, felicitari🙂

    Apropos: m-a omorat poza de prima pagina, cea cu tortul de ciocolata, vad ca nu te incurci cu una cu doua🙂

  10. Multumesc, draga mea.
    Invatam, invatam.

  11. Ce metoda de rasturnare ati folosit? ca vad ca este scoasa din tava de copt si arata foarte bine, chiar nesfarimata!

    • Retzetar de... fericire

      Am luat o farfurie mai mare decat tava si am rasturnat-o, lipind farfuria de tava, dupa care am rasturnat-o pe alta farfurie, cea de servire. Sper sa-ti fie de folos raspunsul. Spor la gatit!

Leave a Reply

