Tarta cu salam uscat, praz si masline

Am incercat aceasta tarta si a doua oara pentru ca ne-a placut.

Reteta este, de fapt, o compilatie: un aluat de briose, preluat de la Bunny (multumesc), o tava de silicon a matusii mele (pe care nu i-as mai da-o) si ideea de a combina prazul cu salam uscat si masline verzi, initial – in lipsa de asa ceva, le-am incercat si pe cele negre.

Sincer? Desi contrastul e mai mare cu masline negre si tarta iese mai aratoasa, cele verzi ii dau o aroma si un gust deosebit.

Mentionez ca la a doua tarta nu am mai respectat proportiile de aluat, ceea ce a daunat la aspect.

Incercati-o, la mine n-a rezistat mai mult de 1 ora (caci cine are rabdare sa astepte ora mesei, daca e gata?) in 3 mancaciosi (blush).

Pentru 15 buc.
Pregatire: 20’
Coacere: 30’

Ingrediente:

  • 300 g faina
  • 1 lgt. praf de copt
  • 250 ml lapte
  • 2 oua
  • 1 lgt. sare
  • 1 praf de piper macinat
  • nucsoara macinata
  • 100 g branza rasa
  • 50 g parmezan razuit
  • 2 fire de praz
  • 200 g salam uscat (de preferat felii foarte subtiri cu ø de ≈ 10 cm)
  • 15 – 20 de masline verzi sau negre (de preferat, fara samburi)

Se amesteca faina cu praful de copt.
Din lapte, oua, sare si piper se face un amestec omogen in care se adauga, treptat, faina, amestecandu-se incontinuu cu telul.


Se adauga branza si parmezanul, apoi se razuie putina nucsoara, pentru o aroma mai puternica si se amesteca bine.
Prazul se curata, se spala, aruncandu-se partea verde si pastrandu-se numai partea alba si cea de mijloc; se usuca, apoi se taie in rondele subtiri.

Se incinge cuptorul la 180˚ C.

Intr-o forma rotunda, cu ø de 22 – 24 cm. se aseaza maslinele la distante egale, astfel incat fiecare felie sa contina una. Pentru decor, se pot pune si cateva rondele de praz sau cateva masline in mijlocul tavii.

Se toarna ≈ 1/2 din compozitie deasupra, apoi se aseaza feliile de salam, acoperind suprafata cat mai uniform.

Se toarna si restul de compozitie si se presara cu rondele de praz pe deasupra.


Se da la cuptor pentru 30’, iar cand e gata (se probeaza cu o scobitoare, cand nu mai ramane coca pe ea, tarta e coapta), se rastoarna si se mai lasa asa cateva minute in cuptorul stins, pentru a se uniformiza partea umflata de deasupra (care va deveni partea de jos a tartei).

Se scoate si se aseaza pe un platou pentru servire. Se poate felia inainte sau aduce la masa intreaga, portionandu-se in momentul servirii.


Pofta buna!

About Retzetar de... fericire

Despre lucruri lumesti care ne fac viata frumoasa.

Posted on 17 February, 2010, in ANTREURI, √ Bucatariile lumii, Bucataria noastra, Tarta cu salam uscat praz si masline and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 14 Comments.

  1. Prazul si maslinele merg intotdeauna bine impreuna.😀

  2. 🙂 Eu am descoperit acum.
    Ce-i drept, sunt tare curioasa cum merge cu sunca presata… (aviz amatorilor, poate imi zice cineva inainte).

    Edit: De fapt, parca e o mancare de praz cu masline, nu? Hmm, putin ametita de la ora matinala😀. Si deja mi-e foame, desi am luat un mic mic-dejun.

  3. ai mai… abia am mancat, vrei sa ma fac cat “groapa din galati” :)) ? pofticioasa mai sunt, Doamne. Sa-ti fie de bine.

  4. Trebuie luate masuri imediate. E imperios sa fiu numit purtatorul de cuvant al cititorilor tai, Miana. Eu sunt slabanog, si mai rezist tentatiilor. Dar ei, cu apetitul lor pantagruelic…🙂

    Ideea e ca abia mai poti ingaima 2-3 cuvinte, dupa ce vezi fotografiile bunatatilor tale.

  5. @Diana: am sa incerc si eu combinatia, acum ca mi-ai dat ideea. Ne place orezul sarbesc, ne plac si maslinele combinate cu praz, deci ar trebui sa ne incante si combinatia de orez cu praz si masline. Cum se numea asta in logica? Help!

    @Sinsdsign: Multumesc! Totul depinde de tine.🙂 La mine functioneaza invers: le gatesc, dar cand vine vremea sa le mananc… iau cate o portie de copilas, caci nu mai intra. Asa ca trebuie sa ma iau dupa ceilalti si sa ii cred pe ei cand imi spun ca a fost buna sau, dimpotriva, ii mai trebuia ceva…

    @Adrian: Esti oficial numit purtatorul de cuvant al pofticiosilor de pe acest blog.
    Am rugamintea sa treceti pe la el inainte si sa ii cereti sfatul: sa ma uit sau nu la pozele de pe blogul ala… stii tu, unde esti sfatuitor sef? (rostirea numelui s-ar putea sa dauneze la fel de grav).
    E mai bine asa, Adi?

    Later edit: ca de obicei, imi aduc aminte cand incetez a-mi stoarce creierii dupa un termen: “silogism” era. Acum sper sa fie si bine.😀 (“marturisesc”: NU i-am cerut ajutorul lui Gogu).

  6. Prea bine, Miana.🙂

  7. Retzete de poveste – super idee ai avut cu tarta asta🙂 Imi place ca ai imaginatie, dupa umila mea parere asta conteaza cel mai mult in bucatarie! Felicitari!

  8. Multumesc, draga mea.
    Incep sa prind curaj. Combinatiile noi mi-au placut mereu, dar a fost nevoie sa cunosc persoane indraznete in acest sens, asa cum esti si tu, ca sa ma pot “desfasura” cu incredere.

  9. Pfffu, m-ai omorat cu pozele alea! :O
    La ora asta urla foamea-n mine ca sirenele-n Yugoslavia. :))

  10. Ce cautai la aproape 3 noaptea pe-aici?
    Faina comparatia, sper ca intre timp ti-a trecut.

    Oricum, cred ca n-ai trecut pe la Adi inainte, cunoscandu-te, nu te-ar fi lasat sa intri pe-aici, de la inceput.

  11. Doamne ce bine arata !!!! ……mi-e foame. :((

  12. Multumim, multumim, ne simtim bine sa fim laudati, dar asteptam si sa ne spuneti cum a iesit…

  13. Recunosc ca, spre rusinea mea, inca nu m-am apucat de gatit, dar la cat de bine arata in poza, reteta asta deja a primit foarte multe laude (si cereri) la mine in familie!

Leave a Reply

