Cum sa masori faina cu paharul…

Altfel spus si mai exact: Cum sa afli greutatea din volum

Poate si voi, ca si mine, nu aveti in casa o cana de masurat ingredientele. Stim, totusi, ca acesta este un detaliu important pentru a reusit atunci cand dorim sa pregatim retete unde cantitatile sunt exacte.

Azi am facut “research” si din fericire m-am lamurit repede de mai multe aspecte:

– nu veti gasi informatia pe site-urile consacrate – multumesc (cui trebuie) ca sunt o persoana care se uita la detalii – sunt si parti pozitive in asta, cum ar fi daca citesti despre faina in 2 tabele diferite in cadrul aceluiasi articol de pe culinar.ro, vei vedea ca 1/4 kg este egal cu 125 de grame. Atunci vei face ca mine, vei spune ca nu ai dezlegat misterul (si vei mai zice cate ceva sau vei inchide ochii) si vei continua sa cauti;

– sunt oameni care folosesc matematica pentru asta si am gasit un comentariu interesant pe un alt site (coolinaria.ro) unde, in articolul ce era menit sa ma lumineze – o cana (presupun ca aceeasi mereu) are 200 de ml de lapte, dar 250 de ml de apa. Resultat: continui sa cauti.

Din fericire, m-am uitat si la comentarii. Acolo cineva dorea sa le lamureasca pe gospodinele care nu prea le au cu matematica. Ca si cum cineva care gateste e neaparat gospodina sau ca si cum bucataria si matematica sunt din universuri diferite. Nu imi plac prejudecatile si niciodata nu am sa apreciezoamenii cu idei preconcepute, insa mi-am atins scopul.

Probabil ca multi dintre noi stiu asta, insa, poate ca mine, sunt inca multe lucruri pe care, desi le cunosti, nu stii sa le aplici in viata de zi cu zi. Se intampla sa stiu ca mierea e mai grea decat faina, insa nu m-am gandit sa caut echivalentul in grame a 250 de ml de faina, cum poate nici voi nu ati facut-o.

Ei bine, aceasta este solutia: sa cautati echivalentul masa-volum (grame in mililitri) al ingredientelor.

Domnul de care va vorbeam ne lamureste de cateva si vi le voi reda mai jos (am dorit sa nu copiez decat informatia relevanta, evitand sa redau aici comentariile legate de gospodine):

zahar: 1,6g/ml

sare: 2g/ml

lapte: 1,1-1,2g/ml

ulei floarea soarelui sau masline: 0,92g/ml

apa=1g/ml

faina alba de grau BL55=aprox 1g/ml

Si exemplul foarte bun dat acolo: “[…]o cana de 250ml = aprox 250g de faina”.

About Retzetar de... fericire

Despre lucruri lumesti care ne fac viata frumoasa.

Posted on 21 January, 2013, in De ce.... Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

