Crema de zahar ars

Astazi aveam pofta de ceva bun. Dar nu orice, asa ca m-am rasfatat cu crema de zahar ars, sa-mi aminteasca de copilarie si sa-mi indulceasca ziua asta morocanoasa. 

  • Pentru: 10 portii
  • Pregatire: 15’
  • Coacere: 50-60’

DSCF5194

 Ingrediente:

  • 10 oua,
  • 1 l lapte fiert si racit,
  • 300 g zahar,
  • dupa preferinte, 1 plic de zahar vanilat.

Pentru urmatoarea operatiune se va folosi o cratita de ≈ 3 lt., incapatoare, care sa poata fi introdusa la cuptor.

Se topesc 100 g de zahar in cratita, avand grija ca zaharul sa se caramelizeze, fara a se arde, caci devine amar. Se opreste focul si se invarte cratita, astfel incat peretii acesteia sa se acopere cu zaharul topit. Se trece la urmatorul pas.

Se bat ouale cu restul de zahar, pana se topeste zaharul (cateva minute, cu telul), apoi se adauga laptele. Se amesteca bine pana se uniformizeaza. Acest amestec se toarna in cratita, peste zaharul caramelizat.

Se introduce la cuptor undeva la jumatate, deasupra unei alte cratite cu apa (bain-marie), la ≈ 180˚ C pentru 50-60’. Este gata cand s-a rumenit pe deasupra si, la o simpla miscare a cratitei, se despinde cu usurinta de pe peretii cratitei.

Se opreste cuptorul si se lasa cel putin o jumatate de ora, sa se racoreasca. Se transfera pe un platou.

Se serveste rece, taiata felii, cu sos caramel.

Pofta buna!

DSCF5005

Nota:

Platoul trebuie sa fie suficient de mare pentru ca sosul caramel sa nu curga.

Eu am folosit o tava de servit, cu diametrul mult mai mare decat prajitura in sine, ca sa evit orice risc.

Operatiunea de transfer a fost facuta asezand tava peste cratita si tinand bine cu ambele maini atat cratita cat si tava, rasucind apoi cu rapiditate, astfel incat crema de zar ars a ramas intacta.

Nota 2:

Am folosit zahar brun, crema de zahar ars va fi mai putin dulce. Este o preferinta a mea, in mod normal se foloseste zahar tos alb.

About Retzetar de... fericire

Despre lucruri lumesti care ne fac viata frumoasa.

Posted on 21 April, 2013, in De ce... and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. foarte buna reteta , acum imi e pofta de o crema de zahar ars , sper sa imi iasa …

Leave a Reply

