Biscuiți cu cocos și fulgi de ovăz

image

“Sunt cei mai buni biscuiți pe care i-am mâncat vreodată!” a fost declarația făcută de soțul meu dupa ce, împreună am terminat primele zece bucăți fără să scoatem o vorbă.
Am făină de cocos, e foarte bună, dar nu e ușor să găsesc rețete în care să o folosesc. În plus, aceasta se folosește in combinație cu făină de grâu sau te cereale, ceea ce face ca o punga de 250 g să dureze foarte mult, mai ales dacă nu faci des prăjituri – cum e cazul meu în ultimii ani – și atunci când le faci, diversifici.
Am găsit rețeta pe site-ul LaLena (ca multe alte rețete încercate în ultima perioadă, pe care însă nu am avut timp să le scriu).

http://www.lalena.ro/1091-reteta-Biscuiti-cu-nuca-de-cocos-si-ovazde-post.html

Mai jos voi publica varianta mea, căci i-am adus unele modificări. În funcție de preferințe, cred că tipul sau tipurile de făină pot diferi. Important este sa țineți cont de anumite aspecte, precum cel că  făina de cocos nu trebuie să depășească 30% din totalul cantității de făină sau că cea de secară ar putea fi nepotrivită deoarece e foarte lipicioasă.

Vor ieși 40-50 biscuiți, în funcție de dimensiunile date.

Pregătire: 30 minute.

Ingrediente:
140 g făină. Recomand proporțiile de mai jos:
¤ 80 g făină de grâu (albă sau integrală). Am avut doar albă.
¤ 40 g făină de cocos;
¤ 20 g făină de cânepă.

☆120 g fulgi de cocos;
☆ 150 g fulgi integrali, mari, de ovăz;
☆ 12 lg ulei (recomand de cocos sau floarea soarelui);
☆ 100 g zahăr brun nerafinat. Dacă folosiți zahăr alb, reduceți cantitatea, deoarece acesta e mult mai dulce.
☆ 14 lg apă minerală;
☆ 2 lgț bicarbonat de sodiu stins în 4 lg de oțet sau zeamă de lămâie;
☆ un praf de sare.

Se amestecă făina / făinurile cu fulgii, sarea și zahărul.
Separat, într-o cană, se stinge bicarbonatul cu oțet sau zeamă de lămâie și se adaugă uleiul. Se amestecă și se adaugă în castronul cu făină. Se amestecă totul cu o lingură și se adaugă, treptat, apa. Se frământă cu mâinile astfel încât să se întrepătrundă toate ingredientele.

Cuptorul se încălzește la 180 grade C.

Se tapetează o tavă cu hârtie de copt și, unul câte unul, se formează biscuiții.  Mai întâi se face o bilă de aprox 1,5 / 1,5 cm în palme care apoi se turteşte. Se așează în tavă unul câte unul, până la terminarea compoziției. Nu e necesar spațiu între biscuiți, câțiva mm fiind suficienți.
Tava se pune în cuptor (la jumătate) și se coc biscuiții (la 180 grade C) timp de 30 minute.
Eu i-am mai lasat 5 minute în cuptor după ce l-am oprit.
Mi-au încăput 35 de biscuiți în prima tavă și 10 în a doua. I-am turtit mai mult prima data și pe ultimii 10 i-am lasat mai groși. Eu îi prefer mai crocanți și atunci prima tavă e mai pe placul meu. Oricum, nu am reușit să salvez niciunul din cei 10, așa ca nu știu cum sunt când se răcesc.

Recomandăm să ii savurați la micul dejun cu un pahar de lapte sau ca gustare sănătoasă între mesele principale.

O rețetă pe care o vom repeta în curând și care îmi aduce aminte ce diferență este între bunătățile făcute în casă și dulciurile cumpărate din magazin. Oricât de simple, bio sau mai știu eu ce sunt cele din magazin, tot nu există comparație între acestea și dulciurile făcute de noi atât ca gust cât, mai ales ca și calitate.

Spor la treabă!

M.

About Retzetar de... fericire

Despre lucruri lumesti care ne fac viata frumoasa.

Posted on 28 October, 2015, in De ce.... Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

