Foi de napolitana (cu crema caramel si nuca)

De cand caut reteta asta!!!

Nu stiu de ce, dar intotdeauna am crezut ca e tare greu de facut, cand colo… in 15 minute e gata. Recunosc, nu m-am uitat la ceas, poate a fost un pic mai mult, dar cu siguranta nu am depasit 30 de minute.

Ingrediente:

  • 4-5 foi de napolitana;
  • 200 g unt;
  • 400 g zahar;
  • 200 g nuci/alune macinate/tocate marunt;
  • 3 oua.

Untul se scoate din frigider cu 10-20 de minute ianinte de a incepe pregatirea cremei, pentru a fi moale. Se taie in cubulete si, cu 200 g zahar, se freaca pana devine o crema uniforma. Se  adauga ouale si nucile/alunele macinate si se amesteca bine, pentru a obtine o compozitie omogena. Se da de-o parte.

Intr-o oala se pune restul de zahar la caramelizat la foc mic  si dupa ce s-a colorat frumos (atentie sa nu se arda ca o sa aiba un gust amar), se adauga deasupra compozitia pregatita inainte. Atentie la maini, pentru ca iese abur din caramelul care acum se solidifica. Se tine pe foc mic amestecandu-se mereu pana ce s-a topit complet caramelul.

Crema astfel obtinuta se pune pe prima foaie de napolitana deasupra careia de aseaza a doua. Aceasta din urma se unge si ea cu crema si deasupra i se va aseza cea de-a treia foaie si tot asa, pana la terminarea cremei.

Se aseaza o greutate deasupra ca sa se preseze bine.

Inainte de a fi servita, napolitana se taie in patratele sau romburi.

Pofta buna!

Nota: eu am folosit o pensula de silicon (de uns prajiturile) pentru a intinde crema, astfel incat am putut folosi putina pe fiecare foaie si am reusit sa o intind bine pana pe margini. Crema mi-a ajuns pentru 5 foi, dar daca o vreti cu mai multa crema si mai putine foi, e bine sa folositi numai 3 sau 4 foi (reteta originala era cu 2, dar mi se pare prea multa crema pentru prea putin foi). Depinde de cat de dulce o vrea fiecare.

Am luat reteta de pe bucatarul.ro si am modificat-o in functie de ceea ce am experimentat pregatind-o. Sper ca sfaturile sa va fie utile. 🙂

About Retzetar de... fericire

Despre lucruri lumesti care ne fac viata frumoasa.

Posted on 7 April, 2012, in Bucataria romaneasca, DESERT and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 Comments.

  1. Da da da, cea mai buna chestie ever!!!! Zic chestie, ca nu stiu cum sa o numesc, prajitura nu pot sa ii zic, da’ parca nici napolitana, raman la chestie. 😀 Da’ am eu o problema cu netul, sau nu ai pus poze???? Sa vedem si noi cum ti-a iesit!

  2. Retzetar de... fericire

    Salut!

    Inca nu am facut poze, pentru ca nu am prea stat acasa zilele astea. Mai avem ceva, le pun frumos pe o farfurioara si postez si poze :). Deocamdata le tin intr-o caserola, ca sa se pastreze moi. Si merge :).
    Sunt din ce in ce mai bune, apropo. Iar acum, ca stii cumse fac, astept sa ma anunti cand le-ai pregatit si tu.

Leave a comment