Salata de peste afumat cu ceapa si rosii

Pentru 2 portii
Pregatire: 10’ (+ 15’ de repaos)
Coacere: n/a

Ingrediente:


• peste afumat file, 2 buc.;
• rosii bine coapte, 3 buc.;
• ceapa rosie, 1 buc.;
• ulei de masline, 2 lg.;
• zeama de lamaie;
• sare;
• piper.

Ceapa se curata de coaja, se spala si se taie Julien.
Se spala rosiile, se taie in cubulete de ≈ 1 cm. latura atat rosiile, cat si pestele.

Se pun: pestele, ceapa si rosiile intr-un castron, se adauga uleiul de masline, un praf de sare, putin piper proaspat macinat si cateva picaturi de zeama de lamaie.
Se amesteca bine si se da 15’ la frigider, pentru ca gustul sa fie mai bun.

Se serveste ca atare.

Pofta buna!

About Retzetar de... fericire

Despre lucruri lumesti care ne fac viata frumoasa.

Posted on 25 March, 2010, in Carne de peste, SALATE and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 11 Comments.

  1. Am facut la randul meu ieri o salata de peste,insa n-a fost afumat. De asemenea am preparat peste la cuptor care a fost realmente delicios,tonul fiind preferatul meu.
    Daca ar exista Pamantul numai cu mancaruri din peste nu m-as supara 😀 .
    Am sa incerc probabil maine si aceasta salata,sa vedem daca intr-adevar gustul afumat este mai bun decat gustul unui ton proaspat si moale la cuptor. 😛

  2. Propun un schimb. Am incercat o data peste in staniol la cuptor si, in afara de faptul ca mirosea urat (nu voi fi foarte plastica), era bun la gust. Totusi, poate imi spui cum il faci tu, ca sa fie imbietor si dupa miros. 🙂 Destul de important, nu?

    Ei bine, o chestiune de gust, acasa am mancat peste afumat o singura data, dar nu mi-a placut. Acesta, folosit la salata de peste, era usor afumat. Asa cum am zis, depinde de gust, acelasi peste care mie nu mi-a placut, a fost o considerat o bunatate de catre nistre prieteni.

  3. Miana@ Secretul prepararii pestelui la cuptor consta ca produsul in sine sa fie putin fiert,eu spre exemplu tonul care l-am preparat la cuptor,am reusit sa-l fierb timp aproximativ 5 minute la foc mare,pentru a-l face moale atunci cand il savurezi. Dupa aceasta fierbere am adaugat ulei de masline peste tot pestele,iar mai apoi am adaugat condimente speciale pentru preparea pestelui. L-am bagat la cuptor si l-am savurat impreuna cu familia. Eu de obicei storc lamaia dupa ce scot pestele de la cuptor,nu inainte. Am incercat si aceasta experienta cu lamaia,dar nu-i da acelasi gust ca atunci cand storci lamaia dupa scoaterea pestelui de la cuptor. Iti recomand si tie sa faci la fel,sa vezi ca este o mica diferenta,care da gust pana la urma. 😉

    • Lamaia o pun si eu numai la sfarsit, isi pierde toata aroma daca o pui in cuptor – cred, caci nici n-am incercat.

      Astazi am sa raman la hamsii, mi-au luat toti banii la farmacie, asa ca n-am mai trecut sa-mi iau ton, desi ma batea un gand. Hamsiile trebuie doar decongelate.

      Am sa pregatesc insa, pentru duminica sau am sa-i dau ideea mamei, caci eu am sa lucrez toata ziua… macar am unde 😀 (deci e bucurie, nu invers).
      Uleiul de masline l-am descoperit cu-adevarat de-abia toamna trecuta, de-atunci mananc si paine pe care o inting in ulei cu sare si nu mai folosesc de floarea soarelui decat in prajituri sau la prajitul carnii/cartofilor. E si mult, mult mai sanatos decat celelalte uleiuri. Dar sa fie extravergine (=presat la rece).

    • Mi-ai putea spune, te rog, condimentele pentru peste contin: patrunjel, tarhon si piper? Multumesc.

  4. Anonim, dar mi se zice Dan

    Salutare, Miana!
    Desi nu prea ma omor cu pestele, salata asta cred ca as incerca-o! 😀
    Ionut… poate ne gatesti si tu ceva: un tort cu stema Barcei pe el.

    • Pai haide, Dan, caci mi-ai promis si la mere in camasute, dar nu te-am auzit c-ai fi dat foc la ceva pana acum. E ocazia ta.
      Cat despre tort, daca as avea mai mult talent, as face eu insami unul cu stema Barcei, pentru bannerul de pe blogul lui Ionut.

  5. Miana@ patrunjel,tarhon,piper si dafin.
    Gasesti foarte multe astfel de condimente la centrele comerciale importante. :-P,cat despre un presupus tort cu FC Barcelona,as fii recunoscator pe viata si as deveni cu ”acte in regula” fanul tau numarul 1. 😀
    Keep up the good work.

    • Hey,

      Am gasit ceva de genul, dar in ulei (interesanta, de altfel, combinatia). E bine de retinut ca cele 4 condimente merg foarte bine la peste si fructe de mare.

      Deocamdata lucrez la imbunatarirea performantelor legate de decorul simplu. Totusi, tehnic si minutios – da, suna bine pentru mine, deci sunt sanse sa ni se implineasca dorinta. Voi alege eu blatul, ok?

  6. Interesanta salata aceasta si cum fiul meu este fan peste afumat o voi face neaparat.

  1. Pingback: 1. Salate – ok | Retzetar de... fericire

Leave a comment