Pain d’épices maison (Turta dulce de casa)

 
Pentru 6 persoane
Pregatire: 15’
Coacere: 30’
 

Ingrediente:

  • 250 ml lapte,
  • 100 g unt,
  • 500 g de miere,
  • 500 g de faina,
  • 30 g de cassonade (zahar brun),
  • 1 lgt. de bicarbonat,
  • 1 lgt. de scortisoara macinata,
  • ½  lgt. de seminte de anason,
  • ½  lgt. de seminte de chimen,
  • ½ lgt. de ghimber pudra,
  • 1 lg. de esenta de flori de portocal,
  • ½ lgt. de sare,
  • 30 g de samburi de migdale (taiate subtire),
  • 60 g de coaja de portocala confiate.

Se preincalzeste cuptorul la temperatura de 150˚ C.

Laptele se pune la incalzit, se ia de pe foc si se adauga mierea. Se amesteca bine, pana se topeste mierea, apoi se adauga untul si se pune oala inapoi pe foc, amestecand pana ce si untul s-a topit.

Separat, se amesteca faina, zaharul brun, bicarbonatul, condimentele, cojile de portocale. Se adauga amestecul din lapte, miere si unt si esenta din flori de portocal. Se amesteca bine, evitandu-se formarea de cocoloase.

Se pune compozitia intr-o tava de chec, tapetata cu unt si faina sau hartie de copt. Deasupra, se presara cu “petalele” din samburi de migdale si se da la cuptor pentru 1 ora si 15 minute.

Se verifica, sa fie coapta, cu o scobitoare sau un cutit. Cand aluatul nu mai ramane lipit de ace/asta, inseamna ca prajitura s-a copt.

Prajitura se serveste rece.

Pofta buna!

NOTE:

– eu nu am avut samburi de migdale, astfel ca nu le-am folosit (in comert poti gasi acesti samburi taiati pe lungime, foarte subtire, care par niste petale de cais sau corcodus),

– nu am folosit coaja de portocala confiata, caci nu imi plac in prajituri, insa gustul acesteia, desi diferit de cel original, sunt convinsa, este foarte bun,

– este o prajitura foarte usor de realizat, un desert simplu, nu prea dulce, dar parfumat- noi credem ca e tocmai bun cu un pahar rece de lapte.

Aceasta prajitura mi-era foarte draga pe la varsta de 13 ani, caci gazda mea o pregatea din cand in cand si trebuie sa recunosc faptul ca imi placea foarte mult. Acum, ca am regasit-o, imi dau seama ca ea punea putin mai multa scortisoara si zahar si sunt sigura ca folosea si cuisoare (ceea ce o va face si mai aromata).

Sper sa va placa si sa cuceriti si voi persoanele apropiate cu ea, asa cum a facut doamna Gheorghe cu mine si eu cu sotul meu, azi.

About Retzetar de... fericire

Despre lucruri lumesti care ne fac viata frumoasa.

Posted on 1 April, 2012, in √ Bucatariile lumii, Bucataria franceza, DESERT, FEL PRINCIPAL and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 5 Comments.

  1. Draga mea, reteta de turta dulce e foarte apetisanta, cu siguranta o voi incerca si eu. Dar te rog, daca poti sa ma ajuti cu o reteta de turta din malai, asa cum coceau bunicile noastre…Tare mult imi place turta cu varza calita, cu lapte, chiar si goala pur si simplu, dar nu am idee cum se prepara sa iasa asa ca in copilarie. Te rog mult daca poti sa ma ajuti cu o reteta. Multumesc.

  2. Retzetar de... fericire

    Draga Anna, voi cauta reteta pe care o doresti. Din pacate nu cunosc aceste turte, desi am auzit vorbindu-se de ele. Voi vedea ce pot afla.

  3. Retzetar de... fericire

    Draga Anna, am gasit o reteta pe youtube. Prezinta in detaliu modul de preparare. Totusi, nu am probat-o si nu stiu ce sa spun.

    As vrea sa stiu daca la asta te refereai cand ai intrebat de reteta de turta de malai.

    • Da, acela este genul de turta la care m-am referit. Reteta aceea de pe youtube o stiu , am probat-o, dar din pacate nu a iesit ceea ce voiam eu, a fost prea moale, nu stiu, sunt sigura ca lipsea ceva din reteta. Am crezut ca poate stii tu reteta de asta te-am intrebat. La noi in Oltenia e destul de populara turta din malai, se serveste si la nunti cu sarmale.

      • Retzetar de... fericire

        Am inteles. O voi intreba pe bunica, eu sunt un fel de olteanca, dar nu cunosc pita.

        Revin cand am noutati.

        >________________________________

Leave a comment