Tiramisu din turta dulce

Pentru 6 persoane
Pregatire: 30 min
Fierbere: 10 min

Ingrediente:
  • 12 buc. turta dulce
  • cafea naturala
  • boabe de struguri din compot
  • 250 g mascarpone
  • 2 oua
  • 3 lg. zahar
  • cacao

Se face o cana de cafea tare, fara zahar, care se lasa sa se raceasca.


Se separa albusurile de galbenusuri.
Albusurile cu 2 lg. de zahar se freaca spuma (pana ce compozitia nu mai cade din vasul in care este pregatita).
Galbenusurile se bat cu 1 lg, de zahar pana devin o spuma lejera.
Se adauga mascarpone si se amesteca, apoi albusurile batute, amestecand usor, pentru a nu sparge bulele de aer.

Turta dulce se rupe in bucati si se insiropeaza foarte bine in cafea.

In pahare joase si largi, se aseaza cate un strat, astfel:


–       turta dulce,
–       boabe de struguri,
–       un strat subtire de mascarpone,
–       turta dulce
–       mascarpone

Se presara, cu ajutorul unei strecuratori, cu cacao.


Se serveste rece, de la frigider.

Pofta buna!

About Retzetar de... fericire

Despre lucruri lumesti care ne fac viata frumoasa.

Posted on 4 January, 2010, in √ Bucatariile lumii, DESERT, Deserturi fara coacere, Prajituri, Tiramisu din turta dulce and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 10 Comments.

  1. Una dintre prajiturile mele preferate,insa recunosc ca mi-a fost foarte greu sa fac una. Am preferat sa cumpar de fiecare data. Prea gustoasa este tiramisu. Numai cand o vad mi se face o pofta. Yummy!!!

  2. Eu ma mulumesc cu placinta cu mere momentan.😀

  3. Ionut, este mai usor de pregatit decat am crezut, lucru pe care trebuia sa mi-l imaginez, doar este un desert al bucatariei italiene – care se afla la capatul opus fata de bucataria franceza🙂. Trebuie sa o incerci, tiramisu clasic se face in tava/vas yena din: piscoturi usor inmuiate in cafea tare, crema si un strat de cacao. Reusita garantata.

    Dan, cred ca fac strudele miercuri, daca imi dai o felie de placinta sa rezist (pana atunci) poftei pe care mi-ai facut-o. Dau reteta de strudele la schimb😀. Fair enough?

  4. Tiramisu ar fi tira(-)mi(-)su = ia/trage-ma sus…

  5. Doamne, cate retete stii!😛
    Vad ca Daniel este un adevarat pofticios!😉

  6. Le invat si eu pe masura ce le pregatesc. Putin inaintea voastra, pentru ca de obicei le postez, exceptie facand ultima perioada, cand nu am reusit sa mai scriu retete noi.🙂

    Dan e inca fanul numarul 1 al retetelor mele, Ionut asteapta tortul Barca pentru a il intrece, dar gateste cu spor.🙂

  7. Tiramisu – prajitura mea preferata =p~ . Dar nu cea din turta dulce.:D Arata delicioooooooos!

  8. AM FACUT TIRAMISUL ASTAZI A 2 OARA DAR ASTAZI NUSTIU CE AM GRESIT CA MIA ESIT CREMA MOALE SPUNETIMI DACA STIE CINEVA AM FACUTO ACEIA CU 6 OUA SI 500GR. DE MASCARPONE ,CE AM GRESIT ?

    • Retzetar de... fericire

      Buna,

      In primul rand nu inteleg din explicatia ta daca ai procedat cum am descris eu in reteta.
      Ingredientele pentru crema sunt: 2 oua, 3 lg de zahar si 250 g de mascarpone. Daca vrei mai multa crema, poti dubla cantitatile, de exemplu.
      Incearca sa fii foarte atenta cu albusurile batute spuma, caci e usor sa spargi bulele de aer si asta poate fi cauza pentru care crema n-a iesit.

Leave a Reply

