Cum sa fiebi un ou

Astazi am vazut un tutorial interesant si, desi este o operatiune simpla, nu intotdeauna am reusit sa fierb un ou moale, asa cum imi place mie.

Tocmai de aceea mi-a atras atentia acest clip si doresc sa va impartasesc informatia. Fiind in limba italiana, mai jos am scris traducerea in limba romana.

http://www.youtube.com/watch?v=W6v_KbslgRs

O nota importanta pentru momentele in care dorim ca oul sa arate perfect: pentru a evita ca oul sa se sparga, se face o gaura cu un ac (aici s-a folosit o piuneza din acelea utilizate la birou pentru a agata foi pe perete). Eu nu facut niciodata asta si acum 10 minute, cand am pus la fiert niste oua, unul a crapat imediat… Pentru a evita ca albusul sa se imprastie cand crapa coaja, obisnuiesc sa pun otet si chiar daca va crapa, albusul va iesi doar foarte putin, insa astazi nu am otet. 🙂 Operatiunea a fost dusa la bun sfarsit cu succes: doar unul din cele 3 oua a crapat si acum stau la gheata, sa se raceasca. Mie imi trebuie doar galbenusul azi, asa ca nu conteaza aspectul…

Operatiunea in sine consta in urmatoarele:

  • facem o gaura in coaja oului crud cu o piuneza – pentru a evita craparea cojii in momentul in care fierbe;

  • intr-o oala destul de incapatoare, cu apa cat sa il acopere, punem oul in apa care clocoteste si

  • il lasam sa fiarba astfel: pentru a obtine un OU FIERT MOALE – 4 minute, iar pentru a obtine un OU FIERT TARE – 8 minute;

  • scoatem oul si il punem in apa rece, cu gheata – oprind fierberea pe de o parte si ajutand ca oul sa fie mai usor de curatat de coaja, la final.

Succes!

About Retzetar de... fericire

Despre lucruri lumesti care ne fac viata frumoasa.

Posted on 20 January, 2013, in De ce... and tagged , , . Bookmark the permalink. 2 Comments.

  1. Foarte interesant . Si cu ocazia acasta am descoperit si Scuola di cucina, cei ce au facut acel “tutorial”

    • Retzetar de... fericire

      Buna Adi si la multi ani! De fapt am ajuns acolo de pe site-ul pe care l-am mai mentionat si altadata: giallozafferano.it. Cand nu am inspiratie, caut retete pe site-ul lor si nu m-au dezamagit niciodata. Ce mai faceti? A trecut atata vreme…

Leave a comment